Krolowa Pokoju's portal

Temat: [xj] Olej do mostu DANA 35 - GL4 czy GL5
Witam Mam dylemat odnośnie oleum do mostu. W knidze serwisowej po poprzednim wlascicielu jest info, ze zalane mosty były 75W-90 Valvoline DuraBlend GL-4 Panowie jak różnica między tymi GL? i czy ten Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90 to dobry olej do mostu DANA 35? Most bez LSD. Pozdro Oluke
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=30469



Temat: [ZJ] Różnica
zarówno jeden jak i drugi może być na bazie mineralnej jak i syntetycznej... (choć 75 są najczęściej syntetyczne) zasadnicza różnica to lepkość kinematyczna w temperaturze 100 stopni C pierwszy ma około 15 cSt a drugi 26 cSt (w zależności od producenta dane te mogą niewiele się różnić) Po za parametrem lepkościowym różnica może też wystąpić w klasie jakościowej.... czyli mogą być to oleje GL4 lub GL5 "140" dawana jest najczęściej do przekładni gdzie występuje wysoka temperatura, zwiększone tarcie wewnętrzne oraz jakieś blokady
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=33643


Temat: Skrzynia biegów, jak naprawić flansze , czym czyścić alu??
mk1 zalałem Elfa po 32zł/ltr. a później hipolu i nie było żadnej różnicy - za to w cenie różnica jest duża. Nie wiem czy wiecie, ale dzisiaj hipol zmienił się od lat 80 - Już nie leje się go tylko do starów, występuje on w kilku gęstościach do różnego typu skrzyni. Ja zalałem do wszystkich samochodów u siebie GL4 a do golfika GL3 (HIPOL MF GL3 80W90 - troszkę rzadszy, do mniejszych obciążeń) i naprawdę wszystko działa OK. Nawet w zimę lewarek pracuje lekko, a skrzynia nie wyje. Oczywiście jak zaleje się GL5 to w zime lewarek trzeba łapać 2 rękami, ale to jest olej przeznaczony do samochodów ciężarowych, gdzie skrzynie mają duże obciążenia i tam olej musi być gęstszy. Oczywiście nie będe przekonywał tych, którzy mają swoje zdanie na temat tego specyfiku, tylko że litr takiego oleju kosztuje 10zł a ja nie zauważyłem różnicy pod względem użytkowania.
Źródło: vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=3150


Temat: Smarowanie - skrzynia biegów, regulacja sprzęgła.
przed korozją soli. Do tego dochodzą różnice między GL5 i GL4. Ale powiedzcie jak to jest w rzeczywistości. Czy można mieszać 4 z 5 jeżeli oba są mineralne?? Bo niestety musiałem...
Źródło: mfk126p.pl/viewtopic.php?t=5047


Temat: Skrzynia biegów - olej a hałas
Jak nalejesz syntetycznego to nie bedzie tezal w zime nawet jesli jest ciezki. Ja przerabialem w swoim aucie dwa oleje (75W95 <- to jest prawdopodobnie za zadkie do Syreny ) jeden tani mineralny a potem Penzoil Synchromesh. Zdecydowanie jest roznica w niskich temperaturach. Czemu nie sprawdzacie poziomu przynajmniej raz na rok ?? Prawdopodobnie idiotyczne pytanie : Czy Syrena ma synchronizatory stalowe czy z brazu ? Jesli z miekkiego metalu to nie dawajcie GL5 bo to ma inne modyfikatory cierne do nowych aut z zamykanym dyferencjalem. (takie sprzeglo w przrekladni planetarnej) GL4 jest do...
Źródło: syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=2435


Temat: a taki sobie remoncik...
Wrzucam obrazek pokazujący zależności między lepkością oleju silnikowego i przekładniowego. Jak sam widziesz lepkość 50 silnikowa pokrywa się z lepkością 90 przekładniową. Na lepkości zimowej W mi nie zależy bo Syrena jest moim wozem letnim Niektórzy producenci skrzyń zalecają lać do przekładni oleje silnikowe 50, 40 czy 30 w zależności od potrzeb. Co do siary to jest ona i w GL5 i w GL4 pod postacią dwusiarczku molibdenu. Jest to dodatek EP (extreme pressure) odporny na wielkie naciski międzyzębne. W GL5 jest jej więcej niż w GL4. Podobno jest tak zrobione że ta siara atakuje miedź dopiero przy wysokiej temperaturze i naciskach więc i tak nie powinna popsuć synchronizatorów w umiarkowanych warunkach ale chyba lepiej jej unikać. Wystarczy powąchać olej silnikowy i przekładniowy żeby wyczuć różnicę. Jak kiedyś piłem wino marki „Wino” to śmierdziało siarą tak samo jak olej przekładniowy ale dało się przełknąć.
Źródło: syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=2328


Temat: PO JAKIM PRZEBIEGU ROBILIŚCIE REMONTY W SWOICH MZ-TKACH?
... słychać różnicy. Zauważyłem przypadkiem przy demontażu. zabierak sprzęgła ALMOT - 19 tyś km. Po tym przebiegu metalowe przekładki tarcz wyklepały na zabieraku rowki, które kwalifikują go do wymiany.
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14757



© 2009 Krolowa Pokoju's portal.

Strona początkowa rocca WC Rome skape